vilsen...

Jag vill inte mer…


Jag har blivit så deprimerad den senaste tiden. Filmfestivalen förra helgen var ett härligt avbrott ur mitt trista skolliv! Men annars så är allt som vanligt! Skolarbeten som aldrig tar slut. Jag har verkligen lessnat på detta och vill släppa allt och göra nåt vettigt. Nåt vettigt som att skaffa ett jobb och slippa oroa vad man ska göra i framtiden!


Jag går samhällsinriktningen men inte fan vet jag vad jag vill bli. Jag har funderat att bli nåt slags civilingenjör, men då borde jag ha gått på NV eller Teknik. Det känns som att jag är på fel väg i mitt liv! Mitt program är en förberedelse inför universitetet fast jag förmodligen inte kommer att orka med universitetet. Jag vill egentligen hålla på med bilar, datorer eller teknik! Jag är ju käpprätt åt fel håll!


Men jag kanske kan finna en utväg ändå, om jag har tur så kanske jag kommer in på nåt tekniskt universitet som till exempel Luleå Tekniska Universitet – det låter för min del nåt vettigt att ägna mig åt. Eller kanske jag kunde komma in på nåt yrke som har med bilar att göra med – jag vill bara göra nåt jag trivs med och inte undervisa!


Tanken att byta skola har slagit mig många gånger, men varje gång har jag tänkt att det är försent nu och jag vill fan inte ta studenten på Tullängsskolan för jag är ju en stolt Risse-jävel! =) En kompis flyttade från Risbergska till Tullängsskolan och hans liv har bokstavligen fått mycket mer utrymme! Han slipper en massa läxor och gör det han älskar. Jag vill göra precis som han, men jag stannar ändå kvar på Risbergska och tar studenten där, det kunde ändå ha varit sämre för min del!


Det enda som får mig på bättre humör nuförtiden är mina vänner och komediserien Vänner på kanal 5 dom jag alltid följer (jag har ju inte sett dem avsnitten tidigare, så)!


Hur kommer mitt liv se ut egentligen?...


Kommentarer
Postat av: Mallan nu 18

Ja, vänner-serien räddar vår trista vardag, verkligen! har dvd, vad de underlättar!

2005-12-19 @ 08:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback