SIT

Istappar växte ur näsan på mig imorse när jag cyklade till Järntorget för byte till buss mot Mellringe där jag skulle ha mitt praktik - hos Specialpedagogiska Institutetet (SIT) <--- fett namn =D

Det var verkligen isigt kallt imorse och jag såg frosten överallt, det var vackert ute men ingen skön temperatur =P Så fort man satte sig i 12an-bussen - halleluja, värmen våldtog mig så skönt =)

07.52 kom jag in på kontoret och frågade en kontorist efter min handledare och fick veta att han inte kommit ännu. Så jag satte mig i deras utställningslokal och hittade en bok om Vänerskolans historia - fan vad jag sögs in i boken. Jag glömde omvärlden och fascinerades av alla gamla foton och ritningar av Vänerskolan =)

När jag började bläddra i Östervångsskolans historikbok hade min handledare kommit och jag blev avbruten. klockan hade snart hunnit bli nio och dagen var räddad. Artighetsfraserna östes på, men det slutade med att jag garvade duktigt. Min handledare är visserligen en äldre man, en veteran inom SIT, och han har verkligen humor =) Kommenterade småsaker för sig själv som fick mig att garva. Hans kollega var också helt sjukt ibland *garva*

Nu är man hemma efter en hel dags springande på företaget och en massa snabbkurser för hur man använder redigeringsprogram samt om företaget SIT. Jag ser fram emot morgondagen!

Ikväll ska jag nog skona ballen och sitta hemma och se på Fantastic Four som man har leechat.

But first: frossa ostmackor á la paprikaskivor, sticka till matbutiken o handla nödvändiga varor, hem och placera varorna pedantiskt i kylskåpet och sen slutligen läsa ur historiabajsboken innan filmen sätts igång.

Till Er läsare önskar jag ett trevligt afton!

En citat från en av dagens knäppa konversationer under en fikarast:

handledaren: det aktuella fågelviruset H5N1 drabbar nog inte oss människor nåt märkvärdigt antar jag...

kollegan: ta tag i en smittad anka - stoppa långfingret i röven på ankan och stoppa fingret i munnen och slicka av fingret - så vips är vi smittade som småningom.... hahahahaha....

jag: *asgarvar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback