Nytt inlägg

Sorgen växer sig större var dag som går och det känns tyngre inombords var dag som går. Friheten försvinner i takt som datumet 22 augusti närmar sig. Jag vill verkligen inte tillbaka till skolbänken och lida av eländet. Visst, jag vet att jag inte är ensam om dessa tankar och känslor, men jag visar ändå att jag är en av dem.

 

Jag har dock lyckats utnyttja mitt sommarlov till fullo. Jag har knappt suttit och suckat över rastlöshet. Jag har haft fullt upp hela sommaren och det känns bra, riktigt bra. Som de allvarligt cancersjuka brukar säga – de lever varje dag som om den vore den sista. Jag har haft den tanken i bakhuvudet och tänkt på att utnyttja mitt sista sommarlov seriöst.

 

Snabbfattning av mitt sommarlov:

Sommarjobbade som snickare de första fyra veckorna. Inhandlade en av mitt livs bästa leksaker – crossen. Partajade på Sofias 20årsfest. Partajade på Fallens dagar. Stack till Kreta med Lassemaja. Körde ihjäl crossen. Alla små luckor under dessa veckor har bestått av mek, bus, softande etc.

 De sista dagarna som väntar ska jag hinna med att skruva isär motorn till crossen i molekyler, dra till Örebro över kommande helgen med lillsyrran, ta med mig jätten Fredrik hem till mig i Vara, packa väskorna och dra till Örebro för ett nytt år framför mig med skolbänkar, kommunmat, fester, försovningar, skolk, skräpmat, pengasparande, surfning, jävelskap, ledigheter, utlandsresa, födelsedagar, vänner och till sist men inte minst – TA STUDENTEN!!!

Kommentarer
Postat av: sarah

JUUUUUUUUSSSSSSSTTTTTTTT IIIIIIIIIIIIITTTTTTTT!!!! Mot studenten! ;)

Postat av: Sara

shit, tänk att ni redan tar studenten :P asså, kan knappt fatta att jag gjort det :P haha! året kommer gå fort, jag lovar! ses i vimlet. kram

2006-08-13 @ 17:34:35
URL: http://web.1asphost.com/saraaselling/
Postat av: Lillis

Rummet hemma står tomt.Inga grejer på golvet såsom skitiga strumpor etc. Sängen är bäddad. I kylskåpet fanns det fortfarande mjölk, smör och pålägg. Bröd fanns det också kvar...Känns tomt i huset. Hoppas att vi ses snart igen och tack för all hjälp i sommar!!

2006-08-21 @ 11:58:42
Postat av: jenny

jag kan oxå säga att jag längtar efter studenten!

2006-08-25 @ 19:43:34
URL: http://jenny86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback