2 0 0 6 ! ! !

~Trumvirvlar~

Tjugohundrasex, jag har ännu inte fattat det än - Sexets år! Fan va kådisar och p-piller det kommer att förbrukas denna förgyllande (inte välsignade) år!

Förra året blev jag bjuden till Herr Akervalls nyårsfest som skulle äga rum i Johanneshov i Stockholm. Som småningom tackade jag ’ja’ vilket var en av de bästa beslut jag tagit i mitt liv. Den 31 december kom porriga Ludde och hämtade mig i Wadköping i hans farsas svarta Saab (9-3?) och i den satte min bögkompis Emanuel ;D

Vi drog till Barro o hämtade Luddes nalle o sen sladdade vi iväg med sidorutorna först mot Sthlm. Emanuel underhöll oss i bilen med sina gåtor och Sofias skvallerblaska ’Nu’ skickades runt i bilen där vi kritiserade kändisar ; D

Givetvis rullade Saaben så himla bra att vi åkte nästan 2 mil för långt, vi passerade Sthlm rakt igenom o va på väg norrut *skratt* Med en U-sladd drog vi tbx till Sthlm o till slut hittade vi festarrangören Erik i stan som nyligen blivit klippt av en sjyst blatte. Erik vägledde Ludde till Eriks lilla svarta Opel Corsa med röda flammor. Emanuel hämtades av Admir o resten av oss drog till Eriks hem som låg i en mysig förort. Väglaget var härligt laddad med pressad snö så då blev det en hel del sladdar och rallykörning under hela nyårshelgen =D

Väl hemma hos Erik träffade vi Eriks föräldrar, fröken Cederström o Madde. Vi allesammans körde personliga makeovers inför nyårsfesten och sen drog vi hastigt till lokalen (dövas hus á la Sthlm) och fixade förrätten (triangelformade räkmackor), tände ljusen, lådor med is till för drycken och Dj Akervall lät ljudanläggningen göra sitt =D

Lite efter klockan 18 började strömmen av gäster komma och stämningen nådde toppen direkt. Glada miner o mycket prat andades i atmosfären. Efter ett par timmar höll Mr Akervall ett kort tal och sen blev det fritt för gästerna att frossa räkmackor o smutta av bålen (sprite mixad med vitt vin o garnerad med frysta jordgubbar).

Som småningom serverades huvudrätten som bestod av klyftpotatis, kycklingfiléer, sallad, kall sås, bröd med julost (osten som fröken Hanna långt senare under kvällen frossade i sig när hon fått i sig lite för mycket av det goda ;P).

Efter buffén flödade spriten genom flera torra halsar tills tolvslaget nåddes. Då skyndade sig alla ut med dryck i händerna o Mr Akervall bjöd de flesta på minicigarrer och PANG var skrek alla Gott Nytt År till varandra och kramade varandra glatt!

Fyrverkerier smattrade i skyn och jag njöt av alla kramar o minicigarren som jag, enligt Mr Akervall, rökte välvårdat =D När kylan väl bitit i oss alla drog vi in o festen fortsatte! Inte förrän klockan 8 på morgonen tog jag taxi tillsammans med Ludde o Sofia hemåt till Mr Akervall där vi slocknade gott.

Jag vaknade vid tolv o halvsov tills runt tre, då alla gått upp. Våran älskade Hanna var på väg hem till Erik, hon hade tydligen vaknat i Lidingö (andra sidan stan om Eriks hem) – ja, så kan det gå, Hanna! ; D

Som småningom drog vi (jag, Ludde, Sofia, Hanna) hemåt till Örebro i ilfart. Ludde med sin gokart-körning gjorde oss passagerare en aning nervösa men vi ville samtidigt komma hem så fort som möjligt =D

Väl hemma i Wadköping kastade jag mig in i duschen och somnade vid tolv. Efter 14 timmars festande och knappt 5 timmars sömn kändes mitt huvud skumt! Min hals smakade heller inget vidare och kroppen var slutkörd. Men, vilken fest det var! =D Jag ångrar aldrig den festen!

Du, Erik Akervall!

Tack för att jag fick komma till nyårsfesten och tack för att jag fick sova under ditt tak! Nyårsfesten var enligt mig riktigt lyckat och förblev oförglömmig! Tack! ; )


Kommentarer
Postat av: Bambi

Haha det har varit toppen med dej på festen o hos erik ; ) o digger din blogg. Pusss

2006-01-03 @ 01:47:51
Postat av: Ludde

Haha diggar din blogg..Pusss

Postat av: Ida

jag fick mig ett gott skratt här, speciellt av det första stycket ;)

2006-01-07 @ 18:52:37
URL: http://abandoned.blogg.se
Postat av: Erik

Tack själv Crazy-man! Love yah! Puss

2006-01-10 @ 11:34:39
URL: http://akervall.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback