Kristi är lol

Ärade läsare!
Härmed vill jag dela med min helg som blev mycket mer spännande än fåntratten Kristi och hans fåniga återuppståenden å tjöt.

Torsdagen den 25 maj kl 09.50 vibrerade min väckarklocka som lyckades skaka och röra om min intelligenta geléklump däroppe som inledning på den lediga dagen. Jag hatar den jävla klockan men jag älskar den också! Utan den skulle jag inte fått gå kvar på Risse pga problem med närvaron på morgonarna!

Whatever - jag checkade stenåldersnallen NEC och säkerhetskollade genom min kikhål i ytterdörren. Då fick jag syn på två av de skönaste personer jag vet i världen - min lillsyrra å farsan. De hade rest 22 mil hit för att spekulera på en jänkare i Finspång som ligger runt 8 mil från Närkes rövhål.

Endast iförd i kalsinger å nyvakna ögon öppnade jag dörren och välkomnade dem så hjärtligt. Efter frukosten hängde jag med dem till Finspång och där träffade vi snubben som ägde jänkaren - en Chevrolet Impala cabriolet av årsmodell -69. Den var röd som kärleken och mullrade härligt med sin V8!

Efter en provtur och förhandling drog vi hem till ägaren där vi blev bjudna på en rejäl fika med mackor å genomförde affären. Givetvis hade farsan inte med cashen i fickan utan han gav säljaren handpenning å skulle överföra resterande cashen dagen efter. Men trots det fick vi ta med Impalan tebax till Örebro.

Väl i Wadköping började jag o farsan diskutera om hur vi skulle göra med jänkaren under natten. Tänk om någon skulle sätta kniven i cabben? Tänk om nån skulle bryta sig in o tjuvkoppla o dra iväg? Jag bestämde mig för att kontakta den skönaste blatten jag vet - Admir å min farsa fick låna Admirs föräldrars garage över natten. Det handlade om centimeter när vi ställde in jänkaren i garaget! Det var trångt som en tät fitta! Men det gick!

Dagen efter (fredagen) hämtade jag och farsan Impalan och sen drog vi allesammans hem till Vara. Farsan cruisade i Impalan medan jag och min lillsyrra rullade i mammas japanare kallad "Bettan". Resten av helgen njöt jag av att vara hemma och umgås med min goa familj samt mer eller mindre greja med kärrorna hemma.

         
I andra bilden skymtar huset där jag bor samt morsans vinröda "Bettan".

    
I tredje bilden skymtar farsans verkstad som många tror är ett hyresstuga *fniss*

Samma helg fick jag hjälpa min lillsyrra som hade läxor om Jesus och bibeln. Som en god storbrorsa försökte jag hjälpa henne - men ack och ve vad jag tyckte synd om lillsyrran då jag själv är en tvättäkta ateist. Jag insåg då en sak; att djupt religiösa lärare som vill lära ut sin tro ska inte vara kommunanställd inom nån grund- gymnasieskola! De hör hemma i församlingar å kyrkor. Fast min lillsyrras lärare verkar hamnat under fel tak.

I skrivandes stund längtar jag till helgen då jag återvänder hem till landet pga Power Meet i Nossebro som äger rum på lördan. En av de fetaste bilträffarna jag känner till å den får jag inte missa. Jag och farsan cruisar givetvis i Impalan, nercabbat om vädret tillåter, till träffen å träffar andra lika bilgalna typer :D


Kommentarer
Postat av: Sarah

Åh! Snygg bil!! =) *avis* hehe.. Hoppas allt är väl med dej? Kram

Postat av: jenny

fint hus och fin bil förresten ;)

2006-05-29 @ 19:16:48
Postat av: Hanna

ja du har rätt, jag tycker den är snygg ;) då har du studentbilen klar också antar jag?! ;D puss

2006-05-29 @ 19:46:41
URL: http://lillfotad.blogg.se
Postat av: Sara Rasmussen

hahaha. intressant att du skrev "lol" p rubriken ;)

2006-05-29 @ 19:48:37
URL: http://s87.blogg.se
Postat av: jenny

hejhej. snygg bil fast jag fastnade mer för huset - väldigt fin.. :)

2006-05-29 @ 20:08:50
URL: http://www.globetrottern.blogg.se
Postat av: Ludi

H a h a, författare, jag?! Det e något jag absolut inte ser mig som... och vill inte heller bli det - även om det e ganska kul o skriva (när man har en massa i lager) ;P du borde däremot bli en själv, du. Skulle iallafall då köpa din bok, bara så du vet =) ho ho. Puss

2006-05-29 @ 20:53:53
URL: http://ludi.blogg.se
Postat av: Ludi

Stopp där! Tack vare min tröghet... Vill tillägga en sak till; jag köper INTE din bok om den handlar om bilar, osv. Bara den handlar om vettiga saker, du vet vilka, så lägger jag ut femhundra spänn! Ho ho ho. buspuss

2006-05-29 @ 21:04:39
Postat av: mallan

wow!
så snygga! ditt hus är precis som min dröm, kan jag gifta mig med dig?
:D men bilen kan jag gärna ta.

2006-05-29 @ 23:01:48
URL: http://mallansson.blogg.se
Postat av: lillis

Jag får be om ursäkt för min sons beskrivning av trånga garage. Var får han alla kommentarer och beskrivningar ifrån, hehe....

2006-05-30 @ 08:07:52
Postat av: elsa

ojoj snygg bil. kan du tänka gifta dig med mig trots allt? :D

2006-05-30 @ 13:07:34
URL: http://elsapelsa.blogg.se
Postat av: Sarah

Fint hus och snygg bil! Och dina beskrivningar är... oslagsbart! ;)

2006-05-30 @ 18:20:22
URL: http://q86.blogg.se
Postat av: Syrran

Håller med! Min lärare är helt koko bläng! Har inget vett i sin skalle.. Tack för hjälpen föresten...

2006-06-01 @ 20:32:55
Postat av: sandra

uppdatera nångång då. vet du hur många gånger jag läst historien om den jäklars röda bilen? :P puss

2006-06-15 @ 17:21:26
URL: http://dii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback