Nada shithappens

Helt jävla fucking sjukt helvetes grymt otroligt! Jag fattar det inte, det är bara så helt jävla cpat och omöjligt att vara sant, omänskligt juh!! Nä, jag bara driver med er. Släpp det där inledningen - var bara några cpiga grodor som hoppade ur mig..

Helgens blev riktigt lyckat trots de dyra tågbiljetterna jag fick pröjsa för att komma hem till min kära Vara där jag egentligen ska vara och verkligen älskar att vara i! Jag kom hem till en nyblomstrat landskap med både vandrande och rullande ögongodis - jag snackar om brudar och bilar asså!

Så fort jag hoppade av tåget i den inte så ensliga tågstationen i Vara, plockade min härligt craziga mamma upp mig i sin vinröda trogna japanare och så drog vi hemåt och hävde i oss härliga mackor (för min del var det riktiga lyxmackor jämfört med vad jag lever på som studenttölp i Närkes rövhål).

Direkt efter mackorna drog jag och morsan till den gamla kvinnan som som jag har tacka för att jag lever - min mormor som bor på åldersdomshem. Min mormor är nu 82 vårar och har på sistone blivit svagare. Men hon är ändå samma roliga kärring som jag alltid sett henne. Mitt besök hos henne var riktigt givande - man får aldrig glömma de gamla som gav oss chansen att leva och föra våra generationer vidare.

Lördag morgon väcktes jag av min söta lillasyster som är 13 och halvt år gammal - och jag lovar er; hon är inte det minsta fjortis-aktig - tack och lov! =) Frukosten åt jag med ordentligt njutning och som småningom drog vi hela gänget till Skövde där jag och farsan besökte en stor veteranmarknad inklusive stor bilsamling av mer eller mindre vackra restaurerade veterankärror. Damerna i vårt gäng släppte vi dock av i stan för de skulle shoppa.

Samma kväll gav jag på mig Mercedesen som står bakom farsans verkstad - under tak bör tilläggas. För er motorentusiaster kan jag berätta att det är en MB 280 -71 men motorn är skum. I princip ska det sitta en 2.8 liters spis under huven - men i den bilen sitter det en 3.5 liters spis - V8 dessutom... Jag och farsan har konstaterat att antingen har det suttit en mindre V8 eller en sexa i kärran tidigare.

På söndagen spenderade jag mina timmar under de bakre hjulhusen av Volvon. Det var dax att fixa den döda handbromsen och slutligen fick Volvon ett fullt fungerade handbroms som bara väntar på att få göra sin plikt på alla parkeringstillfällen samt mindre bus vid sidan om.

That was my weekend!

Ni som läste ända hit måste antingen vara helt jävla rastlösa som pallar att läsa ända hit eller så är ni bara helt enkelt intresserade av mitt alldagliga svenssonliv - oavsett vilken av kategorierna ni stämmer in på - skaffa er ett liv och läs nån vettigare blogg ; )

Kommentarer
Postat av: elsa

är snorintresserad av ditt liv, tyvärr.- fast det där om motordelen hoppade jag över.

Postat av: elin

kalla inte örebro för närkes rövhål!;D;D

2006-05-17 @ 10:53:34
URL: http://eelin.blogg.se
Postat av: Lillis

Roligt att helgen blev lyckad för dig.
Kram din craziaga mamma.

2006-05-18 @ 08:03:45
Postat av: Sarah

Jag är som Elsa, tyvärr...

2006-05-19 @ 16:15:12
URL: http://q86.blogg.se
Postat av: Lillis

Du ser så allvarlig ut på ditt kort. Har du inget roligare. Du är ju inte så allvarligt på riktigt...du är ju crazy...

2006-05-23 @ 19:35:33
Postat av: Sussi

Vadå? Är det något fel att vara fjortis då eller?

2006-05-23 @ 19:41:03
Postat av: CrazySigge

Lillis (min mamma) och Sussi (min lillasyster) - Ni är bara för sköna! ;D

2006-05-23 @ 20:17:52
Postat av: Lillis

Åh tack..du hörde min bön. Bättre foto. Och helgen har varit bra eller vad tyckte du. Lite annorlunda?

2006-05-26 @ 10:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback