Trängsel å familjerally

image39
Yeah, nu blixthalkar jag återigen in i bloggkåken å bara måste skriva loss mej lite grann, ja bara LIIIITE grann.. Igår tog man ledigt från kneget å hängde med da familia till Gekås i Ullared för megashopping å kundvagnsrally. De senaste två åren avböjde jag Ullared-resan men den här gången tänkte jag att det kunde va klokt att paffa ner å handla en last nyttoprylar till mitt "nya" bostad som är av helt annan karaktär än stadslivet jag hade i Wadköping.

Vi Kulinare var bland de första som skyndade huttrande in och lagom till lunchtajm rullade vi ut våra sprängfyllda kundvagnar som skrek guuula Gekåspåsar! Å vad handlade jag? Tja blev 84 varor enligt kvittot och den är lika lång som mina ben, aa asså benet mellan knäskålen å foten : P Det blev iaf en hel del nyttoprylar till bilen, verkstan, hushållet, kneget å skafferiet. Varje grej jag köpte kan tillägnas ett eget inlägg på detta blogg, så jag hoppar över det helt för att inte missuppfattas som en psykstörd prylnörd.. När vi puttrade därifrån såg vi hur en vidrigt sjukt Titanic-lång kö sträckte sig utanför butiken. Ingen tvekan om att siste stackars saten i kön fick vänta minst 2 timmar för att komma in å värma sig!..

Idag vart man på kneget igen å slavade med en maskin samtidigt som man mindes en massa goa stunder från collegetiden. Fasen vad jag längtade tbx t Örebro en å annan sekund. Men så fort jag mindes all elände som mördande läxor å själnedbrytande prov, redovisningar etc. så fetlog jag för att allt det där är över! Men folket saknar man juh!.. Förstår ibland varför en del vuxna betonar att gymnasietiden är den bästa perioden ur livet. Men vad vet jag som "bara" är 21 bast å ännu väntar på att skägget blir fullutvecklat kring käften..

I skrivandes stund roterar plåtBertil för fulla halsar å jag drar snart till Vara för att åtgärda tomheten i mitt kylskåp. Imorrn drar man till Ekebacka efter kneget, som vanligt, för att meka med spisen i containern å resten av helgen blir antingen kanon eller ett helvete, jag förklarar senare.. =)

So long, muppies!

Kommentarer
Postat av: adina

om du saknar örebro-livet så bjud in folket på världens fest hos dig? (om du nu hyr ett HELT hus för dig själv? ;) ) ett förslag bara.. och du får radera inlägget om du inte vill riskera att hela fd örebro kommer...

KRAM!

Postat av: Sarah

TKSK! Haha, jag har skrivit mycket om Ullared i min blogg. Morsan blev lite sur när hon läste att jag skrev om hennes Ullared-sjuka som bara kommer fram när hon är i Ullared och shoppar ;) Du är så gullig du med dina kärleksförklaringar och det ska jag ta med mig i livet och minnas evigt när jag undervisar söta och snoriga ungar. Hur kom det sig att du fick bilder framför dig medan du arbetade med en maskin?! ;) puss

2007-11-03 @ 14:22:53
URL: http://q86.blogg.se
Postat av: adina

ohh!!!! mini hultsfred, jag kommer! ett förslag, midsommar om det inte är heligt för dig??
eftersom vi typ inte får glömma att collegetiden tillhör det förflutna och att de flesta jobbar idag......

minns du första fjällresan till Idre? Vad fan visste vi om framtiden och livet?!

men det är sååå jäkla coolt att BARA leva..

KRAAAAM

2007-11-04 @ 19:35:17
URL: http://adina.blogg.se
Postat av: Melodie

hittade din blogg nu och garvar åt din sätt att skriva. kommer nu alltid läsa, hoppas att du uppdaterar snart igen :)

2007-11-18 @ 17:48:39
URL: http://melodiek.blogg.se
Postat av: Stina

Hejsan!

såg att du skrev, men va hos min granne då. Ah jo sant.. men vi får se vart allt leder. fånga dagen.? jo. det var länge sedan för mig med när ja följde din blogg, ska sätta mig någon gång o läsa;D Hur går det för dig då? : ) hur är livet efter Örebro?=) kramen!

2008-02-10 @ 00:36:11
URL: http://schtina.blogg.se
Postat av: Sarah

Haha! Tack för att du kom med ett förslag. Hur är det med dig eftersom det var ett tag sedan vi pratades vid. Uppdatera gärna, TKSK! Puss

2008-02-16 @ 10:48:13
URL: http://q86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback