tha svennehaus á la Skarstad

Yeah people!

Här pastar jag in en plåtning på den gamla nersletna kåken där jag bor nu å tänker stanna typ ett par år framåt. Sen blir det jaktsäsong för annan bättre bostad. På gårn finns förutom kåken en halvdjungel till trädgård, ett par slaggande ladugårdar, min container, dubbelgarage samt nån skjul som verkar va bebodd av spöken lr råttor : P

     

Bilderna skvallrar om att det är ett äldre ställe som haft sin stortid under 1900-talets mittersta decennier Om det är charmigt kan man bollplanka om, men smått frustrerande är det när halva trädgården är pimpad med fallfrukt, ojämna gräsmattor (Balder-liknande terräng som ger åkgräsklipparen en taskig match), djungeln som blockerar utsikten sett inifrån kåken samt störningarna i luften som ger min trådlösa bredband elektroniska tics.

Trots detta stortrivs jag på detta ställe. Lugn å ro, plats för bilar, belägen i mitten av allt - har med andra ord nära till jobbet, föräldrahemmet, Vara, Skara, Lidköping, väg 47 samt nya motorvägen på E20 utanför Vara : )

Svennelivet har precis blommat ut å ett sjujäkla gött liv framför mej väntar! ; )


Kommentarer
Postat av: Tessan

hej grannen :) h hi hi hi

2007-09-27 @ 20:55:07
Postat av: Sarah

Visst det fattas en brud bara! ;) Och en liten arg pudel...

Postat av: jenny

visste inte att du börjat blogga igen.. men kul! :) o fan vad fint du bor? bor du i hela huset eller i en del av det? hoppas allt e bra förresten. saknar er alla jag o sarah pratade idag om vår gamla klass, fy att det heter gamla klass nu.. :(

2007-09-27 @ 23:08:01
URL: http://jenny86.blogg.se
Postat av: Hanna

heeeeej palle kuling! jag älskar din blogg :D haha. fortsätt så. jag har en liten önskan dock, invändiga bilder av huset! puss snuttan

2007-10-02 @ 19:09:54
URL: http://lillfotad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback