Ett långt inlägg som förhoppningsvis läsarna orkar läsa igenom hela texten. Till och med rubriken är för jävla lång!..

Slutet av mitt otroligt stillsamma helg närmar sig och jag känner ingen obehag av att det är måndag imöra, som jag vanligtvis brukar få. Ni vet, söndagsångest inpå kvällstimmarna. Som en del redan vet, så har jag skaffat ett nytt kneg i Trollhättan och efter ett par veckor där kan jag bara konstatera att jag stormtrivs där. Skönt!

Anledningen till att jag bytte jobb bestod av flera faktorer. Bl.a. att livet i Vara efter studenten helt enkelt inte blev som jag tänkt mig. Under den deprimerande senhösten 2007 började jag drömma om ett flytt till Trollhättan för att börja ett nytt liv där. Nytt bostad, nytt kneg, nytt folk, borta vid Thn. Var och är ju trots allt där jag jämt träffar mina vänner och hittar på bus. En dag fick jag nys om ett möjligt kneg via en vän, jag nappade, ansökte och kom in. Seger! Ett steg framåt. Härnäst gäller det att hitta ett bostad vid Thn med omnejd. Ett mindre hus med riktig garage att hyra. Med riktig menar jag med rediga väggar och betonggolv så jag kan stilla min obotliga passion för bilar där. Dvs äntligen få meka i bekväma förhållanden. Tanken att köpa en bostad har givetvis slagft mig, men väntar nog med det tills jag säkert vet att jag får fast anställning på det nya kneget. Btw, jobbar som fönstermästare. Nej, det betyder inte att jag slavar som fönsterputsare. Det betyder att jag bygger fönster. Min yrkestitel är eg. fönsterbyggare, för att va ärlig.

Nog om det!

Några månader sen jag kladdade här, så jag har missat att recensera min halvdana jul, busiga nyår och annat diverse smörja om skett i mitt ganska färglösa liv hittills. Inget som jag tänker dra ihop här. Fast denna helgen som varit, kan jag ändå va sjyst att blotta.. Bestämde mig redan i veckan för att bara stanna hemma och isolera mig från min omvärld. I fredags efter jobbet handlade jag en massa gött som tacos, godis å annat skräpmat som skulle räcka hela helgen. Därefter brände jag min helg genom att bara surfa i mååånga timmar, dega i soffan med ett par sköna filmer med maffiga tacos i nävarna, långpromenader och till sist men inte minst, läsa varenda inlägg som Alex Schulman skrivit på sin blogg. Nämnvärt är att han varit en av Sveriges bästa bloggare. I mina nya hörapparater spelades albumet Showbiz som musikerna Muse gjort, om och om igen hela denna stillsamma söndag, och det än i skrivandes stund. Jag har haft deras skiva liggandes hos mig i 3-4 år men aldrig pallat att lyssna på dem. Först idag orkade jag och insåg till min förvåning att de faktiskt är übersköna. fast på deras skivomslag ser ser de ut som emos. lixom wtf?! skitsamma, även mer lr mindre knasiga personer kan göra riktig grym musik.  Jag är riktigt nöjd med helgen som varit hittills. Fullt laddad för en ny vecka med en långhelg som avslutning.

Då ska jag bl.a. svischa ner till Jönköping för att besöka Elmia som då har en av Sveriges största bilmässor inom custom. Förekommer även hederliga veteranare och overkill-fräna motorcyklar där. Givetvis kmr varenda "leksak" där vara i blänkande utställningsskick så man dreglar sig till uttorkning..

och det ska erkännas.. efter flera timmar sträckläsning av alla Alex Schulmans blogginlägg, fick jag orken att masa mig till min egen och leka lite polemiker. Få se hur långvarigt detta blir, den här gången..

Kommentarer
Postat av: malin

så sant, men nej jag står inte ut med tanken att ha lite grejer hos mina päron då jag inte är där längre än 2 dagar 2 ggr i månaden typ.... allting ska finnas i min lägenhet, så jag får väl svära och ha mig varenda gång jag åker tåg ;) men resan gick faktiskt smärtfritt! wow! grattis till nya kneget, kul att du trivs. hus, många fler vuxenpoäng än min lilla lya på 29 kvm... host ;)

Postat av: Emma M

Haha men Melodifestivalen har några guldkorn :) Det gäller bara att hitta dom bland alla andra udda bidrag ;) Men tacos är ett måste, det har börjat bli standard för mig att äta det om helgerna nu, men det gynnar min stundentplånbok och även hälsan *host* :P

Grattis till jobbet, kul att du trivs! :) Hoppas du hittar nån bra lya också, då blire huvudet på spiken liksom! Och en sak till, Schulmanbröderna är min dagliga dos av blogghumor :) Dom är så härligt sarkastiskt roliga :D

Ha det!

ps. En annan Emma än jag vann visst Johnny Depp tavlan, vadå otur? .ds

2008-03-16 @ 22:09:17
URL: http://loveshaped.blogg.se
Postat av: stina

haha tack så mycket!:D

är nöjd ja ; p lite kaxigt sådär;)

2008-03-17 @ 09:10:22
URL: http://schtina.blogg.se
Postat av: Emma M

Haha så du har inte fått pli på din syrra än? Aj aj ;)

2008-03-18 @ 21:08:26
URL: http://loveshaped.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback