Fredrik L aka Frik - värdarnas värd!

Lite tjöt om långhelgen som förbrännts hittills..

I torsdags kl ett kastade alleman på däck handskarna i golvet å slirade iväg från kneget för att ta sig an långhelgen med storm, mer lr mindre.. Strax innan mörkret dunsade ner på vår plan, drog jag på ett snabbvisit hos mina päron för snabbskifte till spiksulorna på vinterkärran efter att de alltför fantasi-rika meteorologerna skrämts med att 20 cm snö skulle täcka Moder jord samma natt. Därefter ägnade jag kvällen åt att begrava mig i min pundarsoffa framför en go film med massa vassa repliker, dvs Kill Bill vol 1. Ja, jag har tvåan oxå..

Sen kom långfredan som jag försökte dra ut ännu längre på, genom att slöa hemma framför dumburkarna varvat med lite mumsmums åt Plåt-Bertil.. till mig oxå givetvis.. kolakakor någon?.. Dagen försvann dock snabbt.. långfredag? yeah sure!..

Påskaftonets varenda timma förbrändes omsorgsfullt. Halv sju på morgonen vibrerade kudden friskt och jag laddade mig inför en heldag med farsan och helkväll med polarna i Vbg. Jag å pappa drog ner till i Jönköping för att besöka bilentusiasternas Mecka, En av Sveriges största bilmässa på Elmia med drygt 700 custombilar, motorcyklar, lastbilar samt modellflickor, stuntsshow mm som fick haklapparna att rinna över!..

   

Sent på eftermiddagen var jag å farsan tillräckligt uttorkade å käkade på en vägkrog innan farsan lämnade mig i Vbg. Förfest hos festvärden Frik med några barndomsvänner. Efter några snabba groggar, snapsar, drinkar å garvs drog vi allesammans till Trollhättan för att länsa plånböckerna hos poppiskrogen Lipz, grannkrogen O-nånting med avslutning i gatuköket som ligger mittemellan. Vid tre-tiden satt man hemma hos hotellvärden Frik, nöjd, flummig å med farbror John Blund juckandes hårt bakifrån..

Heliga söndan blev en syndig dag med skräpmat, helknäpp men cool tecknad vuxenfilm samt skönt tjöt med underhållningsvärden Frik innan man satte sig på rälsvagnen vid fyra-tiden för att dra hemåt. Å vem utbyter man DNA-celler med på tåget? Givetvis göllesnötten Fitt.. f'låt, Litto som höll på att övertala mig att hänga med till Närkes rövhål för partaj. puh!

Sitter nu i min snikfåtölj och ska surfa lite innan jag parkerar mig slafsigt framför den breda tjocka dumburken för att se I.Q. som jag lånat av filmvärden Frik. Jag lånar liksom jämt filmer av honom : D Sist lånade jag snyftarskivan A Beautiful Mind som gav mig en match att hålla tårarna tillbaka.. Har tvingat min morsa å lillsyrra att se filmen. Fan va de kommer att böla! ^^ The Notebook har jag ännu inte sett.. snyfta tsm me mig någon?..

Imöra blir det chill hos mah familia där jag även kommer tvätta några nersaltade bilar, nöta ner dumburkarna å köra VM i kelning med de extremt lata fästningsbona Micke å Molle. Därefter kommer de aldrig mer vilja kelas, nåja, ett jefla bra tag iaf.. mohahahaha!..

Kommentarer
Postat av: Johan

A Beautiful Mind är svinbra! Det får dem hårdaste män att gråta.. Men jag är hårdast så jag blev bara lite berörd.

2008-03-23 @ 20:50:06
Postat av: Aka Frik

Vassego :) det finns alltid en fettsköna säng kvar när du vill sova över nästa gång.. bye

2008-03-23 @ 22:04:49
Postat av: Stina

hmm, de filmerna måste jag nog se;D få de grabbarna att snyfta, då måste det vara en höjdare!:D

hehe joraa, jag ska söka ytterligare ett jobb, bara för att=) men jag tänker INTE fasta i jobbträsket!:p
jag ska ut iväg till skolan igen:p men först ETT år njutning=)

Postat av: Emy

The Notebook är riktigt bra att du bör skynda på med att börja titta på den och snyfta lite grann. Med eller utan någon. ;)

2008-03-26 @ 04:01:46
Postat av: Malin

Notebook är väldigt bra! sevärd, Frej grät när han såg den med mig, hihi.

har säkert sagt det tidigare, men du skriver grymt bra, du har ett skönt sätt. skriv mer ;)

2008-04-12 @ 03:01:47
URL: http://bayswater.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback